
Za nami początek roku, czas na podsumowanie poprzedniego, który stał się dla wielu naszych Klientów tym bardziej wyjątkowy z uwagi na wygraną w naszych konkursach!
W wielu firmach pracownicy wykonują swoje zadania w sposób mechaniczny i nie angażują się w pracę tak jak powinni. Takie osoby szybciej dotyka wypalenie zawodowe. Automatyzacja mogłaby usprawnić ich pracę. Dlatego też wciąż powraca pomysł robotyzacji, szczególnie w sektorze finansowym.
Dzisiejsze roboty potrafią już wiele. Dwunożny robot Atlas podnosi paczki, szybko wstaje jeśli przewróci, a nawet potrafi zrobić salto. Chodzi po różnych podłożach, nie tylko po miejskiej ulicy, ale dobrze radzi sobie także np. w lesie. Sprawdziłby się dobrze w roli kuriera i listonosza. Jednak prawdziwym przełomem jest Sophia. To humanoidalny robot skonstruowany przez naukowców z Hongkongu. Sophia potrafi wyrażać emocje mimiką twarzy oraz gestykulować. Udzieliła wielu wywiadów – w jednym stwierdziła, że jej ulubionym zwierzęciem jest… jednorożec. W październiku 2017 roku jako pierwszy robot na świecie otrzymał obywatelstwo. Na nadanie obywatelstwa robotowi zdecydowała się Arabia Saudyjska.
Wszyscy znamy motyw wojny ludzi i robotów z powieści i kasowych filmów. Konstruktorzy twierdzą jednak, że udoskonalanie sztucznej inteligencji ma służyć ludziom. Roboty przyszłości mają jeszcze bardziej usprawnić naszą pracę. Stąd też pomysły by na przykład zastąpić działy call center jednym komputerem, odpowiadającym na pytania klientów. Przyniosłoby to ogromne oszczędności i skróciło czas oczekiwania klientów na połączenie z konsultantem. Problem w tym, że większość klientów nie ufa automatom. Chcieliby, aby po drugiej stronie rozmawiał z nimi człowiek. Ludzie w przeciwieństwie do robotów odczuwają empatię, a przecież właśnie to najbardziej cenią w obsłudze klienci.
Podobne pomysły pojawiają się przy organizacji punktów z informacją w sklepach, bankach czy na poczcie. Sceptycy tych pomysłów zauważają, że zastąpienie człowieka robotem spowoduje szereg zwolnień i wzrost bezrobocia. W końcu robotom nie trzeba płacić za wykonywaną pracę.
Gdzie dziś wykorzystuje się automatyzację? Tu przoduje sektor fintech, a umiejętne zastosowanie nowoczesnych rozwiązań zdecydowanie może usprawnić proces ubiegania się o pożyczkę pozabankową. Automatyzację wykorzystuje się np. w weryfikacji kont bankowych klientów. Usługa natychmiastowej weryfikacji skutecznie zastępuje dotychczasowe, tradycyjne przelewy weryfikacyjne. Dzięki temu klienci mogą otrzymać decyzję o otrzymaniu chwilówki nawet po kilkunastu minutach od wysłania wniosku.
Reprezentatywny przykład pożyczki internetowej udzielanej przez LTU Finance Sp. z o.o. na dzień 16.12.2022.:
Opłata rejestracyjna wynosi 0.01 zł. Dla przykładowej pierwszej i kolejnej pożyczki na standardowych warunkach udzielanej za pośrednictwem strony internetowej www.smartpozyczka.pl oraz przez telefon na kwotę 1 000 zł na 30 dni RRSO, tj. Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania wynosi 319,41%, przy założeniach: całkowita kwota pożyczki 1 000 zł, stała roczna stopa oprocentowania RSO 20,5%, całkowity koszt 125,06 zł, w tym Prowizja 108,21 zł i odsetki kapitałowe 16,85 zł, a całkowita kwota do spłaty: 1125,06 zł według stanu na dzień 16.12.2022.
Dla pierwszej pożyczki na warunkach promocyjnych „Pierwsza pożyczka za darmo” na kwotę 1 000 zł na 30 dni RRSO, tj. Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania wynosi 0%, przy założeniach: całkowita kwota pożyczki 1 000 zł, stała roczna stopa oprocentowania RSO 0%, całkowity koszt 0 zł, w tym Prowizja 0 zł i odsetki kapitałowe 0 zł, a całkowita kwota do spłaty: 1 000 zł, z zastrzeżeniem terminowej spłaty.
Pożyczkodawcy udzielają pożyczek na warunkach Promocyjnych, w tym pożyczek darmowych oraz z rabatem, zgodnie z warunkami ustalanymi w Regulaminach Promocji. Promocja obowiązuje pod warunkiem terminowej spłaty pożyczki.